Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op marktonderzoek.startpagina.nl

haalbaarheidsonderzoek

Jacco Numan
05 Dec, 2006 10:52

Ik moet voor mijn afstudeerscriptie een haalbaarheidsonderzoek doen. Nu ben ik op zoek naar een stappenplan voor zo'n haalbaarheidsonderzoek. Ik ben al heel erg lang bezig geweest om dit op internet te vinden, maar tevergeefs. Is er misschioen iemand die mij daar aan kan helpen? Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Jacco Numan

Bewerkt 23 Nov, 2012 14:23
Maikel Ruhl
21 Feb, 2007 20:13

Beste Jacco,

Ook ik moet voor mijn afstudeerscriptie (HTS bouwkunde) een haalbaarheidsonderzoek doen.

Ben jij al enigzins gevorderd met jouw onderzoek en heb jij behoefte aan mijn voorstelling van een haalbaarheidsonderzoek?

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar jouw idee, misschien kunnen wij elkaar een inhoudsopgave mailen?

Hoor graag van je!

Met vriendelijke groeten,

Maikel Ruhl

Sander
12 Mrt, 2007 12:48

he,

ik zit precies met het zelfde probleem. ik vroeg mij af of je al zo een stappen plan had gevonden en zo ja waar en of zou je hem kunnen mailen.

groeten, Sander

Jago3232@hotmail.com

Anita
18 Mrt, 2007 21:44

ook ik ga een haalbaarheidsonderzoek doen en kom steeds hetzelfde probleem tegen…. hoe moet dit precies.

ik kan zelf wel wat vragen bedenken en methoden om deze vragen te beantwoorden, maar is hier uberhaupt een soort overzicht/ model/ richtlijn voor?!

als iemand mij hierbij kan helpen, graag!!!!

thnx alvast

gr. Anita

Angela_Wessels
28 Mrt, 2007 11:51

Nou ik sluit me er ook bij aan!

kan ook niet echt wat vinden…

Hebben jullie al ideeen?

Dit is wat ik al heb (niet veel maar toch)

Om te onderzoeken of je project haalbaar is, moet je een aantal criteria uitwerken. . Hierbij kan gedacht worden aan criteria zoals praktische uitvoerbaarheid, doorlooptijd, kosten, effectiviteit etc. Ook is het maken van een SWOT een hulpmiddel.

Dit is het enige wat ik na het zoeken heb gevonden, hebben andere misschien aanvullingen of tips? ik hoor het wel :)

Groetjes Angela

ton
22 Jan, 2008 09:44

hallo mensen,

heeft iemand een onderzoek al afgerond. Ik heb ook belangstelling voor een handleiding om zoiets te schrijven.

mail me op tonrademaker@live.nl

alvast bedankt.

Daisy van Nieuwkasteele
09 Apr, 2008 13:38

Ook ik zit met hetzelfde probleem als de rest.. Is er al iemand zo ver met een inhoudsopgave of iets dergelijks???

MVG Daisy

Jessica
14 Mei, 2008 16:13

Hoi Medestudenten,

Ik moet ook een haalbaaronderzoek uitvoeren voor mn scriptie. Zijn jullie al opgeschoten? Zo ja willen jullie aub je kennis delen

Alvast bedankt,

Jessica

jessicavliese@hotmail.com

Daisy van Nieuwkasteele schreef:

>

> Ook ik zit met hetzelfde probleem als de rest.. Is er al

> iemand zo ver met een inhoudsopgave of iets dergelijks???

>

> MVG Daisy

Jordi
29 Mei, 2008 10:12

Hallo,

Ik heb laatst een haalbaarheidsonderzoek gemaakt maar deze is onvoldoende bevonden. Weet iemand wat de precieze stappen moeten zijn en of heeft iemand een voorbeeld van een wel voldoende plan?

Groeten,

Jordi

Jordiekkers@hotmail.com

Hendrikje
29 Mei, 2008 13:29

Als iemand dan ook zo vriendelijk wil zijn om dit naar mij door te sturen zou dit helemaal geweldig zijn natuurlijk!

Ik zit namelijk ook met hetzelfde probleem!

hendrikjepostema@hotmail.com

mvg Hendrikje